Επίσημη πρεμιέρα του συμφωνικού έργου της Πηγής Λυκούδη «Προσευχή” παρουσία του Δημάρχου Κηφισιάς

Πραγματοποιήθηκε με απόλυτη επιτυχία στις 9 Δεκεμβρίου στο θέατρο του κολλεγίου Αθηνών η πρώτη παρουσίαση του ορατορίου ΠΡΟΣΕΥΧΗ της Πηγής Λυκούδη που οργάνωσε η Οικουμενική Ομοσπονδία Κωνσταντινουπολητών  στο πλαίσιο ενίσχυσης των δράσεων κοινωνικής αλληλεγγύης για τα μέλη της.

Η εκδήλωση τελούσε υπό την αιγίδα της Α.Θ.Π. του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου τον οποίο εκπροσώπησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Προικοννήσου, υπέρτιμος και έξαρχος πάσης Προποντίδος, κ. ωσήφ.

Παρευρέθηκαν επίσης ο Σεβασμιώτατος Μητροπολήτης Ηλιουπόλεως κ. Θεόδωρος του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας, ο εκπρόσωπος του Μακαριοτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών Πανοσιολογιότατος Αρχιμανδρίτης π. Νεόφυτος Μάνδαλος και ο π. Σταμάτης Σκλήρης. Μεταξύ των παρευρισκομένων διακρίθηκαν επίσης ο Δήμαρχος Κηφισιάς Γιώργος Θωμάκος , η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Τουρισμού κα Ευρυδίκη Κουρνέτα και ο πρέσβης κ. Πέτρος Οικονόμου και Μίμης Πλέσσας με την σύζυγό του. Από την ΕΡΤ παρακολούθησαν την εκδήλωση ο διευθυντής των μουσικών συνόλων κύριος Αναστάσιος Συμεωνίδης και η κα Όλγα Κοσμά.

Η Ορχήστρα Σύγχρονης Μουσικής της ΕΡΤ με την συνθέτρια στο πιάνο αποτέλεσε ένα καλοταιριασμένο και αρμονικό σύνολο υπό την διεύθυνση του μαέστρου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Χρύσανθου Αλησάφη που εντυπωσίασε με την απόδοσή της.

Ουσιαστικά ξεχωριστές ήταν οι ερμηνείες της Alexandra Gravas και του Σπύρου Κλείσσα που με τις μεστές ερμηνείες τους πρόβαλαν την ομορφιά και το βίωμα των κειμένων του λιμπρέτο.

Η συμμετοχή του βυζαντινού χορού ΤΡΟΠΟΣ υπό την διεύθυνση του Κωνσταντίνου Αγγελίδη εκτός από τη μουσική δεινότητα του, άφησε το αποτύπωμα του βυζαντινού μέλους στη σημεία που με σπουδή είχαν επιλεγεί. Αυτή άλλωστε είναι πρωτοτυπία, η μοναδικότητα, που χαρακτηρίζει το έργο. Η συνύφανση των στοιχείων της Ανατολικής Μονωδίας – του Βυζαντινού μέλους, και της Δυτικής κλίμακας λυρικής σύνθεσης. Εμπεριέχει  δηλαδή τη μέθεξη του ελληνικού με το ευρωπαϊκό και του μονοφωνικού με το συμφωνικό.

Το λιμπρέτο του που είναι βασισμένο στην ορθόδοξη υμνολογία των Θεομητορικών και το σύνολο των Δεσποτικών εορτών διατηρεί την Αλεξανδρινή Κοινή γλώσσα, από την οποία δημιουργήθηκε η λόγια μορφή τής εκκλησιαστικής γλώσσας της λατρείας τής Ορθόδοξης Εκκλησίας και τής Υμνολογίας των μεγάλων Βυζαντινών ορθόδοξων υμνογράφων. Απόλυτα ταιριασμένη μπορεί αβασάνιστα να χαρακτηριστεί η ενσωμάτωση των δύο ζωντανών στην παράδοσή μας λαϊκών θρήνων από την Μικρά Ασία και την Κύπρο, στη χωρία των εγκωμίων, που μιλούν για τον πόνο της της  Παναγίας – Μάνας κάτω από τον σταυρό.

Το έργο έχει προγραμματιστεί να παρουσιαστεί στο Βασιλικό θέατρο της Θεσσαλονίκης στις 30 Μαΐου 2017 και στο Σαμπεζύ της Γενεύης σε συνεργασία με το Ορθόδοξο Κέντρο του Οικουμενικού Πατριαρχείου.